Δραστηριότητα Ομαδικής Κινητικότητας Σπουδαστών στο Δημοτικό Σχολείο “Osnovna Skola Otok” στο Ζάγκρεμπ
Πληροφορίες Προγράμματος
Η δραστηριότητα αυτή στήθηκε στο πλαίσιο του Διαπιστευμένου Σχεδίου Κινητικότητας του 3ου Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών, αριθμός 2024-1-EL01-KA121-SCH-000230841. Η ομαδική κινητικότητα πραγματοποιήθηκε από τις 17 έως 21 Φεβρουαρίου στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας, συγκεντρώνοντας συμμετοχή 10 μαθητών της Στ’ τάξης μαζί με εκπαιδευτικούς, όπως οι Λαδά Ζωή (ΠΕ06), Ζιώγου Μαλαματή (ΠΕ.70.EAE) και Τσιάτσης Θεόδωρος (ΠΕ86).
Στόχοι και Δραστηριότητες
Ο κύριος στόχος του προγράμματος ήταν να ενισχύσει τις γνώσεις, την τεχνογνωσία και την αυτοπεποίθηση των συμμετεχόντων, προκειμένου να ενσωματώσουν αποτελεσματικά δεξιότητες όπως η επικοινωνία, η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η συμπερίληψη στο σχολικό τους περιβάλλον. Μέσω αυτής της εμπειρίας, προωθήσαμε την πολιτισμική κατανόηση και την ομαδικότητα, καλλιεργώντας έτσι μια πιο ανοικτή και ενσωματωμένη εκπαιδευτική κουλτούρα.
Οι μαθητές συμμετείχαν σε διάφορα μαθήματα, όπως τα Κροατικά, η Ιστορία, η Γεωγραφία, η Πληροφορική και η Γυμναστική. Στο μάθημα της Γλώσσας, αναπτύχθηκαν θεματικές όπως το Creative writing και οι Storytelling techniques, οι οποίες ενθάρρυναν τη δημιουργική σκέψη των μαθητών.
Διδακτικές Μεθόδους και Εμπειρίες
Στο μάθημα της Ιστορίας, εξετάσαμε τη μέθοδο Project based learning, όπου οι μαθητές ασχολήθηκαν με έναν проект που αφορούσε την αρχαία ελληνική θρησκεία, την ελληνική αρχιτεκτονική και τους Ολυμπιακούς αγώνες. Οι μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν ενεργά, αντάλλαξαν απόψεις και γνώρισαν τους Κροάτες μαθητές.
Σε κάθε μάθημα, η ομαδική εργασία υπήρξε καθοριστική, επιτυγχάνοντας εξαιρετικά μαθησιακά αποτελέσματα. Οι μαθητές μας προσαρμόστηκαν εύκολα, χρησιμοποιώντας τα αγγλικά τους με φυσικότητα, ενώ οι εκπαιδευτικοί συνεισέφεραν στην επικοινωνία και στην συνεργασία.
Ανταλλαγή Πολιτιστικών Γνώσεων
Μέσα από δραστηριότητες, όπως η αποκρυπτογράφηση λέξεων της Glagolitic Script, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ερευνήσουν τη γραφή των προγόνων τους. Η συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς της Κροατίας ενδυνάμωσε την αλληλεπίδραση και μας παρότρυνε να συγκρίνουμε τα εκπαιδευτικά συστήματα και να αναζητήσουμε τρόπους ενσωμάτωσης των αρχών της συμπερίληψης.
Μέσω παρουσιάσεων, οι μαθητές μας παρουσίασαν την πόλη των Γρεβενών και τις δράσεις του σχολείου μας, λαμβάνοντας ποικιλία ερωτήσεων από τους βόρειους συνομηλίκους τους.
Βιβλιοθήκες και Δημιουργικές Δραστηριότητες
Οι επισκέψεις μας σε πλήρως εξοπλισμένες βιβλιοθήκες, με την καθοδήγηση εξειδικευμένων βιβλιοθηκονόμων, μας παρείχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουμε δραστηριότητες που προάγουν τη φιλαναγνωσία και την αγάπη για το διάβασμα.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, η συνεργασία ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς ενίσχυσε την ομαδική τους δυναμική, αξιοποιώντας εργαλεία Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας, όπως το PowerPoint και το Kahoot.
Εξερεύνηση και Πολιτιστικές Εμπειρίες
Οι μαθητές εκμεταλλεύτηκαν τον ελεύθερο χρόνο τους για να εξερευνήσουν το σχολείο και να γνωρίσουν καλύτερα τους Κροάτες συμμαθητές τους. Τα απογεύματα τους αφιερώθηκαν στην ανακάλυψη της Ζάγκρεμπ, όπου επισκέφθηκαν εντυπωσιακά κτήρια και μουσεία καθώς και το Μουσείο Ψευδαισθήσεων, απολαμβάνοντας διασκεδαστικές οπτικές εμπειρίες.
Επιπλέον, επισκέφτηκαν το VR Cinema 3D, όπου παρακολούθησαν μια εντυπωσιακή προσομοίωση της ιστορικής αποστολής στο φεγγάρι, βιώνοντας τη μαγεία της πρώτης ανθρώπινης προσσελήνωσης.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στην Κροατία, είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε ιστορικά, θρησκευτικά και πολιτιστικά σημεία ενδιαφέροντος, ενισχύοντας την κατανόηση του πλούσιου πολιτισμού της χώρας.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με μια μοναδική εμπειρία πράσινης μετακίνησης, όπου οι μαθητές γνώρισαν πέντε χώρες των Βαλκανίων, αποκομίζοντας όχι μόνο ταξιδιωτικές αλλά και πολιτιστικές γνώσεις.