Φροντίζω και Προστατεύω τη Γη: Το Σπίτι Μου
Επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη από τους Μαθητές της Στ΄ Τάξης
Μέρος της Στ΄ τάξης του 2ου δημοτικού σχολείου επισκέφθηκε πρόσφατα τη βιβλιοθήκη με τη δασκάλα τους, Δέσποινα Μπαγκράτσα, προκειμένου να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα με τίτλο “Φροντίζω και Προστατεύω τη Γη, το Σπίτι Μου”. Το πρόγραμμα αυτό έχει ως κύριο στόχο την προώθηση της φιλαναγνωσίας σε συνδυασμό με την ευαισθητοποίηση γύρω από περιβαλλοντικά θέματα.
Η Δύναμη του Βιβλίου
Κέντρο της δράσης αποτέλεσε το βιβλίο της Έφης Λαδά «Οι μέρες της σιωπής», ένα έργο που προβάλλει την αναγκαιότητα της προστασίας του περιβάλλοντος καθώς και την αξία του εθελοντισμού. Μέσα από την ανάγνωση αυτού του βιβλίου, οι μαθητές είδαν πώς ένας όμορφος και ευημερών τόπος μπορεί να μετατραπεί σε τόπο σιωπής, υπό το βάρος της καταστροφής που προκαλεί μια πύρινη λαίλαπα. Δυστυχώς, πολλές περιοχές της χώρας μας έχουν βιώσει αυτή την οδυνηρή πραγματικότητα.
Η επίσκεψη ωστόσο είχε και ένα θετικό μήνυμα. Οι μέρες της σιωπής μετατράπηκαν σε μέρες χαράς, καθώς οι μαθητές διαπίστωσαν ότι η ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον βρίσκεται στα χέρια των παιδιών τους. Ήταν ιδιαίτερα παρατηρητικοί στην εικονογράφηση του βιβλίου, όπου εναλλάσσονται μουντά χρώματα, που αποτυπώνουν την καταστροφή, με έντονα χρώματα που συμβολίζουν την αναγέννηση. Είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για τα οικολογικά μηνύματα του βιβλίου, τα οποία επιδιώκουν να αφυπνίσουν τον αναγνώστη σχετικά με την αγάπη και την προστασία του περιβάλλοντος.
Δημιουργική Έκφραση και Συνεργασία
Ακολουθώντας, οι μαθητές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες με σκοπό να δημιουργήσουν τους δικούς τους πίνακες ζωγραφικής, αντλώντας έμπνευση από την εικονογράφηση του βιβλίου. Δύο ομάδες απεικόνισαν τις μέρες χαράς με φωτεινά και έντονα χρώματα, ενώ η τρίτη ομάδα εστίασε στις μέρες της σιωπής χρησιμοποιώντας πιο ζοφερά χρώματα. Κάθε δημιουργία συνοδευόταν από λέξεις που αντικατοπτρίζουν την ουσία των αντίστοιχων πινάκων, όπως «χαρά», «ομορφιά», «ελπίδα», αλλά και «καταστροφή», «μοναξιά», «θλίψη» κ.α.
Εξερεύνηση της Λειτουργίας της Βιβλιοθήκης
Στο πλαίσιο της επίσκεψής τους, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο χώρο της βιβλιοθήκης και να κατανοήσουν τη λειτουργία της. Εξερεύνησαν τα ράφια, έκαναν ερωτήσεις και ενδιαφέρθηκαν για τα βιβλία που τους τράβηξαν την προσοχή.
Συγχαρητήρια και Πορεία Συνεργασίας
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τα παιδιά για την δημιουργική τους διάθεση και την εκπαιδευτικό τους για τη συνεργασία αυτή που προάγει τη γνώση και την αγάπη για το περιβάλλον.
Υλοποίηση δράσης: Θεολογία Ταρλατζή (βιβλιοθηκονόμος), Ευαγγελία Καραμπερίδου (εκπαιδευτικός).