www.grevenatv.gr
Metro Thessalonikis 1
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Θεσσαλονίκη: Μία στα 100.000 χρόνια η πιθανότητα αστοχίας του συστήματος στο μετρό- Προς ολοκλήρωση η διαδικασία πιστοποίησης ασφαλείας του έργου

Κοινοποίηση

«Μία στα 100.000 χρόνια είναι η πιθανότητα αστοχίας του συστήματος στο μετρό Θεσσαλονίκης», επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας της THEMA, Κάρλο Μπιάνκο, με τον υφυπουργό Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο να σημειώνει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει το μετρό χωρίς να υπάρχουν απόλυτες διασφαλίσεις ασφαλείας. «Ούτε η κατασκευάστρια κοινοπραξία, ούτε η λειτουργός θα αναλάμβαναν τέτοιο ρίσκο», υπογράμμισε. Οι επισημάνσεις αυτές σχετικά με την ασφάλεια των συστημάτων του μετρό Θεσσαλονίκης, έγιναν σήμερα στη διάρκεια της εκδήλωσης αποκαλυπτηρίων της οπτικής ταυτότητας του μετρό Θεσσαλονίκης, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα και του διευθύνοντος συμβούλου της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νίκου Κουρέτα.

Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία της THEMA, στην οποία συμμετέχει η ΑΤΜ που λειτουργεί και το μετρό του Μιλάνου (που έκλεισε 60 χρόνια λειτουργίας) και της Κοπεγχάγης, έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης για τα επόμενα 11 χρόνια.

«Κάθε τι σχεδιάστηκε στο μέγιστο της ασφάλειας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μπιάνκο, επισημαίνοντας ότι σήμερα υπάρχουν 2.000 χλμ δικτύου μετρό που κινείται αυτοματοποιημένα. Κατά τον ίδιο, ο σχεδιασμός, η κατασκευή και η λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης έγιναν με βάση τα πρότυπα της Ε.Ε, το αυτόματο σύστημα θυρών αποτελεί το κορυφαίο μέσο προστασίας των επιβατών που απομονώνει τις σήραγγες, έχει διασφαλιστεί η απουσία ανθρώπινου σφάλματος και οι κρίσιμες επαναλαμβανόμενες λειτουργίες είναι πλήρως αυτοματοποιημένες. «Έχουμε μηδέν θανατηφόρα περιστατικά σε 40 χρόνια», επισήμανε, λέγοντας ότι το αυτόματο σύστημα μετρό της Θεσσαλονίκης διατηρεί ένα εντυπωσιακό ιστορικό ασφάλειας.

Αναφορικά με την αυτοματοποιημένη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης είπε -μεταξύ άλλων- ότι χρησιμοποιείται ένα από τα πιο προηγμένα συστήματα CBTC (communication based train control), ενώ τόνισε ότι οδόμετρο και σηματοδότες στo μπροστινό τρένο στέλνουν 10 φορές κάθε δευτερόλεπτο σήμα με το πού βρίσκεται και αυτό μεταδίδεται στο κέντρο ελέγχου και τόνισε εμφατικά ότι «σε περίπτωση οποιουδήποτε λάθους, το σύστημα φρενάρει».

Η διαδικασία πιστοποίησης ασφαλείας βρίσκεται στο τέλος της

Για τη διαδικασία πιστοποίησης ασφαλείας από την TUV, ο υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, επισήμανε ότι βρίσκεται προς το τέλος της και σημείωσε ότι «σήμερα πραγματοποιήθηκε μεγάλη άσκηση πυρασφάλειας σε πραγματικές συνθήκες στο Σταθμό Παπάφη, με τη συμμετοχή αστυνομίας, πυροσβεστικής και ΕΚΑΒ».

Για το θέμα της πιστοποίησης, ο κ. Μπιάνκο σημείωσε ότι ένας ανεξάρτητος φορέας αξιολόγησης ασφάλειας διενεργεί έλεγχο, επιθεώρηση και παρακολουθεί τη διαδικασία επικύρωσης της THEMA κατά τη διάρκεια της περιόδου εξοικείωσης και δοκιμών και αφορά τα εξής: οργανωτική δομή λειτουργίας, εκπαίδευση προσωπικού, διαδικασίες λειτουργίας και διαχείριση ασφάλειας. «Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης, ο Ανεξάρτητος Φορέας Αξιολόγησης Ασφάλειας θα εκδώσει πιστοποιητικό που επιβεβαιώνει ότι η THEMA μπορεί να λειτουργεί με ασφάλεια το Μετρό Θεσσαλονίκης», ανέφερε ο κ. Μπιάνκο.

Ολοκλήρωσε, δε, την τοποθέτησή του, λέγοντας ότι «η εύρυθμη λειτουργία και η ασφάλεια των επιβατών είναι οι κύριες προτεραιότητές μας. Η απόκτηση των αδειών ασφαλείας και λειτουργίας αποτελούν μια διαρκή διαδικασία που απαιτεί σημαντική προσπάθεια. Προχωράμε με σταθερά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, έχοντας ολοκληρώσει επιτυχώς μια σειρά ελέγχων και επιθεωρήσεων μέχρι σήμερα».

ERTNEWS

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Γρεβενά: Υπογράφτηκε η σύμβαση για την κατασκευή του δρόμου που θα οδηγεί στο Αστρονομικό Πάρκο Όρλιακα

diktio diktio

Σταύρος Παπασωτηρίου: «Δάνεια της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας για αγρότες και επιχειρήσεις σε περιοχές Δίκαιης Μετάβασης»

diktio diktio

Ο κανονισμός της UEFA που ανάγκασε την Σπορτινγκ να αλλάξει τις εμφανίσεις της

diktio diktio